FAQ

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik lid worden van de VGN?

Om lid te worden van de VGN dien je je gegevens in te vullen via het menu ‘Vereniging>Lid worden’. Zodra je alle verplichte velden hebt ingevuld, druk je onderaan de knop: ‘Schrijf mij in’.

Zodra je gegevens zijn goedgekeurd ontvang je bericht van inschrijving. Je kunt vanaf dat moment ook inloggen in het beveiligde gedeelte van de website met het door jouw opgegeven emailadres en wachtwoord.

Hoe kan ik mijn gegevens aanvullen en/of veranderen?

  • Log in op de website
  • Ga naar ‘Mijn gegevens’ (in de rechterkolom)
  • Wijzig hier je gegevens en klik op de knop (onderaan de pagina) ‘Wijzig mijn gegevens’

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Opzeggen van je lidmaatschap kan schriftelijk bij het secretariaat, per email, brief of contactformulier. Je kunt je lidmaatschap per kalenderjaar opzeggen met een opzegtermijn van minimaal een maand voor 31 december. Als je je lidmaatschap in februari opzegt ben je dus nog lid tot 31 december van datzelfde jaar. In de statuten lees je de voorwaarden, deze zijn te vinden op onze website.

Ik ben intussen gepensioneerd, kan ik lid blijven?

Zeker kun je lid blijven van de VGN, leuk! Stuur ons even een mail dat je met pensioen gaat, dan passen wij je lidmaatschap aan naar ‘gepensioneerd lid’ waardoor je 50% korting op de jaarlijkse contributie krijgt.

Wachtwoord kwijt, Wat moet ik doen?

Altijd vervelend om je wachtwoord vergeten te zijn. Gelukkig is het eenvoudig op te vragen via de wachtwoord-vergeten-pagina. Geef hiervoor het emailadres op dat je gebruikt hebt tijdens de registratie. Naar dat adres wordt het nieuwe wachtwoord gestuurd.

Weet je ook niet meer met welk emailaders je je hebt aangemeld, dan kun je dit ook opvragen op de pagina ‘Wachtwoord vergeten’.

Hoe kom ik in het kwaliteitsregister van de VGN?

Als je lid bent van de VGN, gediplomeerd en werkzaam bent als gipsverbandmeester, kunt je je inschrijven in het kwaliteitsregister van de VGN. Neem contact op met ra@vgned.nl

Hoeveel punten moet ik halen?

In 5 jaar tijd moeten er 80 punten verzameld worden om in het kwaliteitsregister van de VGN te blijven staan.

Waar kan ik zien hoeveel punten ik heb behaald?

Wanneer je inlogt op onze website kunt u in jouw persoonlijke omgeving zien hoeveel punten je hebt ingevoerd en behaald.

Hoe voeg ik punten toe?

Wanneer je bent ingelogd op de website en in jouw persoonlijke omgeving zit, kun je via de knop ‘Accreditatie toevoegen’ activiteiten opzoeken. Als je de activiteit gevonden hebt, druk je op ‘bewijs toevoegen’ om het certificaat en de punten toe te voegen aan jouw portfolio.

Ik kan een evenement niet vinden in de lijst, wat nu?

Als je een evenement of accreditatie item niet kunt vinden, neem dan contact op met de accreditatie commissie.

Hoe kan ik accreditatiepunten aanvragen voor een interessant evenement?

Als je een interessant evenement gaat organiseren, of bij een evenement bent geweest dat niet geaccrediteerd is en je bent van mening dat dit wel het geval had moeten zijn, neem dan contact op met de accreditatie commissie

Ik heb mijn punten niet behaald, wat gebeurt er nu?

Als je op je persoonlijke pagina het aantal punten dat je verzameld hebt niet meer ziet, krijg je de melding om contact op te nemen met de registratie commissie

Dit betekent dat de accreditatieperiode die voor jou ingesteld was (5 jaar doorgaans), verlopen is. In deze periode had je je moeten herregistreren. Neem zo spoedig mogelijk contact op met de registratie commissie om alles in orde te maken, of nieuwe afspraken te maken.

Geen zorgen je gegevens staan allemaal nog veilig op de site, alleen kun je ze moeilijker benaderen.

Ik wil graag iets doen voor de VGN, kan dat?

Natuurlijk kun je altijd iets voor de vereniging betekenen. Graag zelfs. Wij zijn altijd op zoek naar leden die ons kunnen helpen. 

Kijk op onze vacature pagina voor alle openstaande vacatures, maar als er niets bij staat wat je aanspreekt, neem dan toch contact op met het secretariaat. Je bent altijd welkom!