staken

Logo NU'91

NU'91 helpt je om actie te voeren!

De onderhandelingen met de NVZ zijn stukgelopen

De NVZ gaat niet in op de eisen uit het ultimatum. NU’91 en de andere bonden hadden onder meer een loonsverhoging van 10% in 12 maanden en een betere reiskostenvergoeding geëist. Nu er geen gehoor is gegeven aan het ultimatum, kunnen de acties losbarsten!

In deze ledenbrief informeren we je over de helpende hand die NU'91 kan bieden bij het actievoeren.

Bekijk de speciale pagina op onze website!

Op onze website hebben we een aparte pagina aangemaakt waar je alles kunt vinden rondom actievoeren in de ziekenhuizen. Heb je na het bekijken van deze pagina nog vragen? Stuur dan een mail naar actie@nu91.nl.

Klik hier om naar de pagina te gaan!

Het actieboek van NU'91

Voor sommigen zal actievoeren helemaal nieuw zijn, terwijl anderen nog onderdeel zijn geweest van de Witte Woede. We merken dat de actiebereidheid op dit moment ontzettend hoog is. Om alle zorgprofessionals een steuntje in de rug te geven, heeft NU’91 een praktische handleiding opgesteld: het actieboek. Hierin lees je alles over hoe je verschillende acties kunt voorbereiden en uitvoeren.

Het actieboek download je hier!

Laat het ons weten als je actie gaat voeren!

We vinden het erg fijn om op de hoogte te zijn van acties die op de planning staan. We horen graag waar, wanneer en hoe jouw actiecomité zich hard maakt voor betere arbeidsvoorwaarden! Je kunt je actieplannen mailen naar actie@nu91.nl.

Hoe zeg ik mijn acties aan?

Het is belangrijk om acties op de werkplek aan te zeggen bij NU’91. Het aanzeggen van een actie is een juridische procedure die erg belangrijk is om acties als werkonderbrekingen goed te laten verlopen. Als je een actie op de werkplek aanzegt, ben je bovendien juridisch beschermd door NU’91. Het aanzeggen van een actie doe je door het draaiboekformulier in te vullen.

Het draaiboekformulier download je hier

Volg ons op social media!

Op sociale media zullen we de komende tijd veel delen. Volg ons op social media voor handige informatie, updates en nog veel meer! Daarnaast zullen we ook beeldmateriaal van jullie acties gaan delen. Je kunt beeldmateriaal van je actie doorsturen naar actie@nu91.nl. Tag ons ook zeker in berichten die jouw actiecomité op social media verspreidt! Zo kunnen wij je posts eenvoudig doorplaatsen.

Actiemateriaal NU'91 aanvragen

De komende tijd zullen belangenbehartigers van NU'91 actiemateriaal verspreiden in de ziekenhuizen. Wil je posters of stickers ontvangen? Scrol dan helemaal naar onder op de actiepagina van onze website. Via het formulier wat je hier vindt, kun je je actiemateriaal bemachtigen!

Scrol hier naar beneden om materiaal aan te vragen!

U dient in te loggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Laat een reactie achter

Dit veld is verplicht